شروع کمپین عیدانه یک کاربلد

| تا 80% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در یک کاربلد شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت یک کاربلد و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در یک کاربلد شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت یک کاربلد و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

ترکیب شیمیایی موفقیت

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

ترکیب شیمیایی موفقیت

موفقیت

تعجب نکنید؛ واقعاً موفقیت به شیمی ربط دارد! تمام آنچه در زندگی انجام می‌دهیم و نتایجی که کسب می‌کنیم محصول فرآیندهای شیمیایی ذهن، مغز و بعضی غددِ ما است. باورها، افکار و احساسات همه در مغزمان جریان دارند. حتی سلامتی سایر اعضای بدن ما نیز تحت تأثیر شخصیت و سبک زندگی ما است که توسط مغز تنظیم می‌شود. هیجانات، شادی، افسردگی، انرژی روحی، عزت‌نفس و خودباوری همه و همه نمود بیرونی فرآیندهای بیو‌شیمیایی است که در هر لحظه در مغز و به تبع آن بدن‌مان در حال انجام است. برای مثال و به زبان بسیار ساده، هورمون‌های خانواده «اندورفین» مسئول تسکین درد هستند.

 

 

 

«آدرنالین» که نام دیگر آن «اپی‌‌نفرین» است به‌عنوان هورمون هیجان شناخته می‌شود. «کورتیزول» عامل بالا رفتن قند خون و تأثیر بر متابولیسم در پاسخ به اضطراب و استرس ترشح می‌شود و «سروتونین» باعث تجربه تفوق و احساس سرخوشی است و کمبود آن با بروز افسردگی ارتباط دارد.
با این شرح مسلماً باید مغز و بدن شما از لحاظ شیمیایی متعادل باشند تا بتوانید در زندگی، شاد و اثربخش باشید. این تعادل در اثر سبک زندگی صحیح به دست می‌آید و یکی از مهم‌ترین عوامل تنظیم آن، داشتن تحرک و فعالیت فیزیکی کافی است.

عوامل دیگر تغذیه و ذهنیت‌اند. ثابت شده است که داشتن یک برنامه حداقلِ ورزشی شرط لازم هر موفقیتِ مادی است. با ورزش سطح امیدواری شما بالا می‌رود و تقریباً محال است به‌طور منظم ورزش کنید و هم‌زمان بتوانید دچار افسردگی بالینی باشید. همچنین ورزش منظم تقویت‌کننده پایداری شما در مسیر رسیدن به اهداف است. پس اگر تاکنون هدف‌تان از ورزش، تناسب‌اندام یا رقابت بوده است باید بدانید که نقش ورزشِ منظم در داشتن زندگی موفق بسیار بالاتر از چنین مواردی است.

برای کسب نتیجه به شما توصیه می‌کنم حتماً حداقل سه ساعت ورزش را در برنامه هفتگی خود به یکی از این دو روش بگنجانید:

 

 

هر روز نیم ساعت ورزش کنید یا یک روز در میان روزی یک ساعت. ورزش‌های عمومی مثل دویدن، شنا یا پیاده‌روی سریع بهترین گزینه است، اما می‌توانید به هر ورزش دیگری هم که آسیبی در پی نداشته باشد بپردازید و بیوشیمی سلامتی و موفقیت خود را در بهترین حالت تنظیم کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
سعید حدادی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره جامع نویسندگی غیرداستانی
تومان
9,800,000

جستجو کنید ...

تبلیغات