شروع کمپین عیدانه یک کاربلد

| تا 80% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در یک کاربلد شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت یک کاربلد و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.
ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در یک کاربلد شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت یک کاربلد و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

بقا در کسب و کارهای نوپا

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

بقا در کسب و کارهای نوپا

ترجمه و بازنویسی: سعید حدادی

اگر در حال راه‌اندازی کسب‌وکاری هستید احتمالاً داستان‌های وحشتناکی در مورد شکست‌های پی‌درپی کسب‌وکارها شنیده‌اید احتمالاً شما هم پذیرفته‌اید که ۹۰ درصد کسب‌وکارها محکوم به فنا هستند. با این وجود حقیقت کمی متفاوت است. بر اساس تحقیقات دفتر اداره کار فدرال آمریکا ۷۵ درصد کسب‌وکارهای جدید سال اول را دوام می‌آورند ۶۹% تا پایان سال دوم و ۵۰ درصد آن‌ها به ۵ سالگی می‌رسند. گرچه این حقیقت که شانس ۵۰۵۰ بقا تا ۵ سالگی خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد، اما شما مجبور نیستید بیکار بنشینید تا شانس سرنوشت شما را دیکته کند.

بعد از کار برای هزاران کسب‌وکار جدید و راه‌اندازی چندین کسب‌وکار شخصی در اینجا چند نکته بسیار مهم را که در این زمینه یاد گرفته‌ام برای کمک به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و رسیدن به موفقیت آن آورده‌ام.

نکات راه‌اندازی کسب‌وکار جدید

۱- یک طرح کسب‌وکار بنویسید

در شرایطی که به دنبال سرمایه‌گذار یا یک بانک برای اخذ وام نیستید وسوسه کننده به نظر می‌رسد که خود را از شر نوشتن طرح تجاری خلاص کنید. با این وجود فرایند نوشتن یک طرح کسب‌وکار روش بسیار عالی برای شفاف کردن چشم‌انداز شماست. سعی در حل کردن چه مشکلاتی دارید زندگی چه کسانی را می‌خواهید بهبود ببخشید زمان‌بندی واقع‌بینانه شما برای راه‌اندازی، فروش و رسیدن به سود چیست؟ نیازی به یک مدرک یکصد صفحه‌ای ندارید، اما طرح شما باید به اندازه کافی دربرگیرنده جزئیات باشد تا مشخص کند که آیا بازار هدف و مدل تجاری خوبی دارید.

۲- هزینه‌های خود را پایین نگه دارید

معمولاً کسب‌وکارهای تازه به خاطر به پایان رسیدن منابع مالی شکست می‌خورند پس منطقی به نظر می‌رسد که هزینه‌های خود را تا جای ممکن پایین نگه دارید تا وقتی که بتوانید محصول خود را توسعه دهید و فروش را آغاز کنید. فقط افرادی را استخدام کنید که ضرورتاً به آن‌ها نیاز دارید از پیمانکاران و فریلنسرها برای سایر کارها استفاده کنید. اگر واقعاً به فضا احتیاج ندارید تا زمان ممکن داشتن یک دفتر را فراموش کنید و به‌طور کلی پول را روی چیزهایی که خیلی نیاز دارید تزیین کنید مواردی که فکر می‌کنید که کسب‌وکار باید داشته باشد.

۳- از نو در شرکت خود سرمایه‌گذاری کنید

وقتی که از یک کار با درآمد ثابت به سمت کارآفرینی می‌روید خیلی دشوار است که بتوانید ثباتی را که در اثر آن حقوق ثابت داشتید کنار بگذارید، اما اولین پولی را که در کسب‌وکار تازه به دست می‌آورید باید دوباره در همین کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید یعنی محصول یا بازاریابی‌تان! خیلی وقت‌ها صاحب کسب‌وکار آخرین نفری است که در اولین سال پولی را برای خود برمی‌دارد.

۴- بیش فعالی را با بهره‌وری اشتباه نگیرید

در فرهنگ امروز ما همیشه مشغولی اما چقدر از این مشغولیت واقعاً کسب‌وکار ما را به پیش می‌برد طی اولین سال کسب‌وکار لازم است خیلی دقیق انتخاب کنید که چطور زمان و منابع خود را تخصیص دهید کارآفرینان بسیار زیادی تمام منابع خود را به‌شدت تلاش می‌کنند، اما جای به پیش رفتن فقط به حاشیه می‌روند.

۵- روی مشتری تمرکز کنید

هدف شما خلق یک محصول یا کسب‌وکار فوق‌العاده نیست هدف شما کمک به مشتری است. نسبت به نیازهای مشتریان خیلی دقیق و نکته‌سنج باشید و هر چیز را بر پایه‌هایی که از آن‌ها می‌گیرید انتخاب کنید وقتی شما چیزی بسازید که مردم واقعاً به آن احتیاج دارند و آن را می‌خواهند فروش آغاز می‌شود.

۶- شبکه خود را بسازید

به‌طور کلی هرچه تعداد افراد بیشتری را بشناسید بهتر است. هر فردی می‌تواند یک شریک مشتری منبع الهام یا عضو هیئت‌مدیره بالقوه باشد. سعی کنید با حرف‌های رشته خود ارتباط برقرار کنید یا اشخاص دیگری که کسب‌وکار خود را به راه انداختند هر چه به افراد بیشتری دست پیدا کنید فرصت‌های بیشتری برای شما ظهور خواهد کرد و هنگام نیاز پشتیبان‌های بیشتری خواهید داشت. به وقت مردم احترام بگذارید و محتاط باشید تا به قرارهای ملاقات‌تان به موقع برسید. وقتی که ملاقاتی دارید سؤال بپرسید به دیگران هم فرصت صحبت کردن در مورد خودشان را بدهید و همیشه بعد از جلسه پیام تشکر برای آن‌ها بفرستید. مهم‌ترین نکته این است که به یاد داشته باشید قانون طلایی شبکه‌سازی این است که هر چه بیشتر ببخشید تعداد افراد بیشتری می‌خواهند لطف شما را جبران کنند.

۷- اندازه بگیرید و انتخاب کنید

در روزهای اولیه منابع شما به‌شدت محدود است. پس خیلی اهمیت دارد که مطمئن شوید پول و زمان خود را در جای درست هزینه می‌کنید. هیچ وقت فرض نکنید که می‌دانید همه چیز چطور دارد پیش می‌رود. همه چیز را با عدد و رقم بسنجید.

۸-مسیر بلندتری را بسازید

عموماً کارآفرینان جدید به خودشان یک سال زمان می‌دهند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد و سپس اگر کسب‌وکار آن‌ها سودآور نبود تصمیم به خاتمه آن می‌گیرند. مشکل اینجاست که بسیاری از کسب‌وکارها برای رسیدن به سودآوری به بیش از یک سال زمان احتیاج دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای دوام آوردن بیش از یکسال، وقوف و برنامه‌ریزی واقع‌گرایانه برای این حقیقت است که به احتمال زیاد ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان لازم‌ است تا کسب‌وکار شما از زمین بلند شود.

درباره نویسنــده
نویسنده
سعید حدادی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره جامع نویسندگی غیرداستانی
تومان
9,800,000

جستجو کنید ...

تبلیغات